معرفی دیکشنری های پرکاربرد و آنلاین زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : atefe

 معنی کردن لغات و ترجمه متون شاید یکی از دغدغه های زبان آموزان باشد. همه  افرادی که تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده اند، به دنبال یادگیری بیشتر لغات هستند و دوست دارند که معنای لغات و کاربرد آنها را درجملات بررسی کنند.

دیکشنری های فراوانی برای این مهم فراهم آمدند، که هر کدام در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از دیکشنری ها عمومی بوده، و برخی اختصاصی هستند. در ابتدا باید بدانیم در چه حوزه ای می خواهیم فعالیت کنیم. اگر فقط در پی یادگیری زبان به صورت کلی یا General هستیم، می توانید از دیکشنری های معمولی که در بازار است استفاده کنیم.

اما اگر در حوزه تخصصی ای در حال آموزش هستیم، باید به سراغ دیکشنری های تخصصی برویم.

یکی از ساده ترین راه هایی که زبان آموزان از آن استفاده می کنند، استفاده از دیکشنری های آنلاین می باشد. استفاده از دیکشنری های آنلاین، کار ترجمه را حت تر کرده، زیرا هر جا که اینترنت باشد می توانید از آنها استفاده کنید و دیگر نیاز نیست که کتاب های قطور و حجیم دیکشنری را با خود حمل کنید.

نمونه پر کاربرد دیکشنری آنلاین، Google Translate می باشد. می توانید در Google واژه مورد نظرتان را از نظر معنایی چک کنید.

البته که در بررسی های به عمل آمده، نشان داده شده که حتی حرفه ای ترین کاربران هم به یک سایت خاص وفادار نیستند، و ترجیح می دهند برای جستجوی معنای یک واژه به سراغ گوگل بروند. اما خب در استفاده بلند مدت، بهتر است که یک سرویس ثابت داشته باشند.

اما با توجه به اینکه بهتر است برای یادگیری زبان از دیکشنری هایی استفاده کرد که، معنی لغت را به همان زبان به ما می دهد. بنابراین  به معرفی برخی از این دیکشنری ها می پردازیم.

 Oxford Dictionary ،یکی از دیکشنری های قدیمی و پرکاربرد است که این روزها می توانید آنرا به صورت آنلاین استفاده کنید. یکی از بخش های مهم آن بخش واژه های هم معنی یا Synonyms  ها هستند.

The Free Dictionary ،یکی از لغت نامه های بسیار جذاب دنیای مجازی است. این مجموعه علاوه بر لغت نامه بودن و داشتن گزینه های استاندارد، واژه نامه تخصصی پزشکی و مالی – فرهنگی نیز هست. تمامی اطلاعات موجود در این لغت نامه به صورت کاملاً دقیق و با جزئیات فراوارن است.

Business Dictionary ، یک لغت نامه تخصصی در زمینه مدیریت و کسب و کار می باشد. به صورت کاملا تخصصی اصطلاحات بازرگانی را توضیح داده است. همین طور مترادف ها و معانی مختلف واژه ها را می توان با کمک این دیکشنری پیدا کرد.

  One look،که از آن نمی توان به عنوان یک دیکشنری یادکرد و در واقع یک موتور جستجو گر می باشد و اگردنبال یک واژه خاص می گردید می توانید از این موتور جستجوگر لغت استفاده کنید. این موتور جستجو کاربرد های جالبی دارد که یکی از آنها این است که اگر فقط قسمتی از یک کلمه را به خاطر دارید و باقی کلمه را به خاطر ندارید؛با سرچ کردن تمامی کلماتی که دارای آن بخش هستند را به شما نمایش می دهد. و زمانی که بخواهید به صورت معکوس عمل کنید، به این معنا که توضیحی راجع به کلمه بنویسید و دیکشنری لغات مرتبط با این کلمه را به شما نشان می دهد.

    Collins یک دیکشنری همه فن حریف است. این دیکشنری برای هر کلمه، از میان جملات معروف و جملات بزرگان، نمونه های مختلفی را نقل می کند، با اینکار به خاطر سپردن کلمات و درک معنی بهتر می شود.

همین طور روند کاربرد واژه را به صورت یک نمودار نشان میدهد. در این نمودار می توانید ببینید کاربرد واژه رو به افزایش است یا رو به کاهش. همین می توانید ترجمه لغت را همزمان به چند زبان دیگر ببینید و بشنوید.

امکانات موجود در این دیکشنری باعث افزایش یادگیری و همین طور سرگرمی فرد می باشد.

و اگر شما کاربر سایت آموزش آنلاین زبان انگلیسی En45.com می باشید، می توانید از دیکشنری هوشمند سایت En45  نیز استفاده کنید. با کلیک روی هر کلمه، دیکشنری، معنای واژه را به شما نشان می دهد و آنرا برایتان تلفظ می کند.

 




:: برچسب‌ها: دیکشنری , فرهنگ های جامع , فرهنگ معین , فرهنگ فشرده ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: